ايزوگام چيست و نصب ايزوگام چگونه است؟

۲۹ فروردين ۱۴۰۳
۱۱:۲۷:۰۴
مهندس صادقي
نظرات (0)

ايزوگام چيست؟

ايزوگام نوعي عايق رطوبتي به منظور جلوگيري از نفوذ آب و رطوبت و عايق كاري سطوح ساختماني است. ايزوگام اولين بار در سال 1350 در ايران در كارخانه پشم شيشه ايران توليد شد. كارخانه پشم شيشه ايران با كمك دو شركت فرانسوي و آمريكايي اقدام به توليد عايق رطوبتي در ايران كرد. عايق رطوبتي شركت پشم شيشه ايران به نام ايزوگام توليد شد و در ايران نيز عايق رطوبتي به همين نام تا به امروز شناخته ميشود. درحال حاضر بسياري از كارخانه هاي ايران اقدام به توليد ايزوگام با انواع كيفيت و همچنين قيمت مختلف ميكنند. قيمت ايزوگام به طور مستقيم با برند كارخانه و همچنين نوع قير و لايه تيشو مصرفي در آن ارتباط مستقيم دارد. مهمترين عامل تاثيرگذار در قيمت ايزوگام نوع قير مصرفي در آن است. با توجه به اينكه قير مصرفي در ايزوگام از كدام پالايشگاه تهيه شده باشد و اينكه حجم قير مصرفي چقدر باشد قيمت ايزوگام تعيين ميشود. با توجه به اينكه قير توليدي در پالايشگاه اصفهان كيفيت خوبي دارد به همين دليل اكثر كارخانه هاي توليد ايزوگام در ايران در شهر صنعتي دليجان مستقر هستند. در حال حاضر نزديك به 140 كارخانه توليد ايزوگام در شهر صنعتي دليجان مستقر هستند كه با برندهاي مختلف و قيمت هاي مختلف اقدام به توليد و فروش ايزوگام ميكنند. از ديگر شهرهاي توليد ايزوگام در ايران ميتوان به شهر مشهد، تهران و تبريز اشاره كرد. از ايزوگام بام گستر دليجان ميتوان به يكي از شركت هاي با سابقه و معتبر در زمينه توليد ايزوگام در شهر دليجان اشاره كرد. ايزوگام بام گستر دليجان با شماره ثبت 117 در دو نوع پودري و فويل آلومينيوم توليد و به فروش ميرسد.

قيمت ايزوگام

ايزوگام چگونه توليد ميشود؟

ايزوگام از 5 لايه تشكيل شده است. 1- لايه پلي اتيلن كه نقش آن استحكام و يكپارچگي ايزوگام است. 2- لايه قير كه مطابق با استاندارد بايد از 70-60 دميده و استاندارد استفاده شود. 3- لايه پلي استر كه نقش آن مسلح كردن قير با الياف سوزني پلي استر است. 4- لايه تيشو كه جنس آن از الياف پشم شيشه است و نقش اصلي را در عايق كاري رطوبتي ايزوگام دارد. 5- لايه محافظ كه معمولاً از جنس پودر مواد معدني و يا لايه فويل آلومينيومي است. نقش لايه محافظ در ايزوگام افزايش مقاومت ايزوگام در برابر اشعه UV خورشيد است. يكي از مواردي كه بايد به آن در انتخاب ايزوگام و پيش از خريد ايزوگام دقت شود محل نصب آن است. در شرايطي كه پس از نصب ايزوگام نياز به سيمان كاري بر روي آن باشد بايد الزاماً از ايزوگام بدون فويل استفاده شود زيرا سيمان با لايه فويل آلومينيوم چسبندگي ندارد. به عنوان مثال براي عايق كاري سرويس بهداشتي و حمام و استخر بايد از ايزوگام بدون فويل استفاده شود. اما در شرايطي كه روي لايه ايزوگام سيمان كاري نياز نداشته باشد ميتوان از ايزوگام فويل دار استفاده كرد. به عنوان مثال از ايزوگام فويل دار به منظور عايق كاري رطوبتي پشت بام استفاده ميشود. ايزوگام در سه نوع مختلف توليد ميشود. 1- ايزوگام نوع S كه براي دماي منفي 10 درجه سانتيگراد و دماي 100 درجه سانتيگراد مصرف ميشود. 2- ايزوگام نوع A يا ايزوگام گرمسيري كه در محدوده دمايي منفي 5 درجه سانتيگراد تا 120 درجه سانتيگراد قابل مصرف است. 3- ايزوگام نوع O كه در محدوده دمايي صفر درجه سانتيگراد تا 80 درجه سانتيگراد كاربرد دارد. با توجه به شرايط آب و هوايي ايران معمولاً از ايزوگام نوع O در اكثر ساختمان هاي ايران استفاده ميشود. ايزوگام شرق با شماره ثبت 6736 از بزرگترين توليد كنندگان ايزوگام با انواع قير و متناسب با شرايط آب و هوايي در ايران است. در حال حاضر ايزوگام شرق در سه شهر مشهد، تهران و اصفهان اقدام به توليد ايزوگام ميكند كه محصولات اين برند از كيفيت بالايي برخوردار است.

نصب ايزوگام چگونه انجام ميشود؟

پس از خريد ايزوگام و با توجه به محل نصب آن ابتدا سطح مورد نظر از هرگونه آلودگي و خاك تميز ميشود.  پس از آماده سازي سطح با استفاده از قير و يا پرايمر ترك هاي موجود در سطح سيمان كاري شده پر ميشود. پرايمر در دو نوع پايه بنزين و پايه آب توليد ميشود و دو ويژگي مهم دارد. اول اينكه ترك هاي ناشي از سيمان كاري را به خوبي پر ميكند و دوم اينكه چسبندگي ايزوگام با سطح را افزايش ميدهد. توصيه ميشود به دليل خطر كمتر از پرايمر پايه آب استفاده شود. در ويديو ايزوگام نحوه نصب ايزوگام و آماده سازي سطح نمايش داده شده است. پس از آماده سازي سطح با استفاده از كپسول گاز و سر پيك به قسمت زيرين ايزوگام حرارت داده ميشود. پس از نرم شدن ايزوگام سطح عايق به سطح مورد نظر كاملاً چسبيده ميشود. مطابق با آيين نامه هاي ساختماني هر لايه ايزوگام با لايه مجاور آن بايد 10 سانتيمتر همپوشاني داشته باشد. با توجه به اين مطلب براي محاسبه متراژ مورد نياز كافي است متراژ خريد ايزوگام از مساحت مورد نظر را 20 درصد بيشتر باشد. همچنين در لبه هاي محل نصب تا ارتفاع 40 سانتيمتر مطابق با آيين نامه بايد ايزوگام امتداد داشته باشد. شركت ساختماني صاد تامين كننده ايزوگام پشم شيشه ايران و انواع ايزوگام گرمسيري و سردسيري از كارخانه هاي معتبر براي پروژه هاي بزرگ و ساختماني با قيمت مناسب است. جهت اطلاعات بيشتر و مشاوره پيش از خريد و نصب ايزوگام از طريق شماره 09121022495 مهندس صادقي در پيام رسان واتساپ، روبيكا و ايتا در تماس باشيد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
بازدید:

[ ۱ ]
شركت ساختماني صاد در سال 1394 نزد اداره كل ثبت شركت ها به ثبت رسيد و با هدف اجراي پروژه هاي ساختماني و عمراني تاسيس شد. هدف اين مجموعه، مديريت علمي و مهندسي پروژه هاي ساختماني و برآورد دقيق مصالح و اجراي خدمات ساختماني بوده است.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ شركت ساختماني صاد است.